„Mindenki kéri pénzet”

Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról

gyor_leadMagyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok

...

Tánccal köszöntött EU-elnökség

Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról

lead_gyorAz idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle

...

Három a magyar rapszódia

Vida Virág kritikája a győri Magyar rapszódiákról

lead_magyarA Győri Balett a III. Győri Táncművészeti Biennálé előestéjén mutatta be legújabb, három részből álló programját, a

...

Egy kicsivel több Poklot!

Legáth Zsolt kritikája az Infernóról

inferno_leadNem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól

...

A megmentett Eszmeralda

Hézső István kritikája a La Esmeralda berlini bemutatójáról

esmeralda3_leadMindkét felújító nagy szakértelemmel és érzékenyen nyúlt a darabhoz. Segítségül vették a mű

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...

Begőzölt középszerűség

Kutszegi Csaba kritikája a Giselle-ről

lead_giselleIgazságtalanság lenne Eldar Aliev bizonyítványát balettigazgatóként eme első megmutatkozása alapján végérvényesen kiállítani. De a Giselle

...

A véletlen

Varga Sándor Márton jegyzete a Medic’all Art Dance Társulat táncestjéről – IMPROVIZÁCIÓ I.

tanckr_leadA magam részéről a tizedik perc táján mosolyodom el. Amikor egyikük addig adott pontra fixált

...

Az emlékezet tánca

Lőrinc Katalin jegyzete a histoire(s) előadásáról

lead_olgaEzek az emberek külön-külön, egymás vallomásait nem ismerve beszélgettek a „riporternővel” (később egyikük azért nem kívánta látni a

...

Pofa be és táncolj!

Hézső István kritikája a berlini fiatal koreográfusok estjéről

lead_hezsoNagyon nehéz lehet ma kezdő, kísérletező koreográfusnak lenni, pláne Németországban, ahol korunk két legjelentősebb koreográfusa,

...

Elemi részecskék bűnbeesése

Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról

lead_kertMcMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos

...

Charlie után Freddie

Kutszegi Csaba kritikája a Queen-balettről

lead_pecsBen van Cauwenbergh, a Queen-balett koreográfusa mintha abban a reményben (és azzal a maximális igénnyel) nyúlt volna a témához, hogy a Freddie Mercury-legenda farvizén hajózva

...

Panel Gizi és a fehér zombik

Spicc Manci kritikája a Giselle-ről

lead_pecsAz első felvonás egyik mélypontján egyszer csak megjelenik Giselle anyja, és a parkban időző-táncoló fiatal társaságot – mint csősz a partizánokat – hazazavarja. És ezt nem

...

Poros balettek, frissen tartott gyűlölet?

Hézső István jegyzete a Párizsi Operabalett szezonnyitójáról

leaD_hezsoAz interjúból – a nagyközönség számára talán most először – az is kiderül, hogy milyen szívósan

...

Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok…

Kutszegi Csaba kritikája a XVIII. Világsztárok Balettgáláról

lead_vilagTúlzás lenne azt állítani, hogy egy ilyen mini seregszemle képes lehet akárcsak vázlatos képet is felrajzolni a világ

...

Kis magyar cársirató

Kutszegi Csaba esszéje Tamara Karszavina Színház utca című memoárjáról

szinhaz_leadNyilván ama kor balettmesterei és színházigazgatói sem voltak makulátlan szentemberek, de Karszavina

...

Kötelességem örömöt szerezni

Beszélgetés Kiss Jánossal a VII. győri Magyar Táncfesztiválon

kiss_leadÉn igazgatóként ötvennégy emberért felelek. Közöttük van katolikus, református, evangélikus, ateista, zsidó és

...