A megmentett Eszmeralda

Hézső István kritikája a La Esmeralda berlini bemutatójáról

esmeralda3_leadMindkét felújító nagy szakértelemmel és érzékenyen nyúlt a darabhoz. Segítségül vették a mű

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...

Begőzölt középszerűség

Kutszegi Csaba kritikája a Giselle-ről

lead_giselleIgazságtalanság lenne Eldar Aliev bizonyítványát balettigazgatóként eme első megmutatkozása alapján végérvényesen kiállítani. De a Giselle

...

A véletlen

Varga Sándor Márton jegyzete a Medic’all Art Dance Társulat táncestjéről – IMPROVIZÁCIÓ I.

tanckr_leadA magam részéről a tizedik perc táján mosolyodom el. Amikor egyikük addig adott pontra fixált

...

Az emlékezet tánca

Lőrinc Katalin jegyzete a histoire(s) előadásáról

lead_olgaEzek az emberek külön-külön, egymás vallomásait nem ismerve beszélgettek a „riporternővel” (később egyikük azért nem kívánta látni a

...

Pofa be és táncolj!

Hézső István kritikája a berlini fiatal koreográfusok estjéről

lead_hezsoNagyon nehéz lehet ma kezdő, kísérletező koreográfusnak lenni, pláne Németországban, ahol korunk két legjelentősebb koreográfusa,

...

Elemi részecskék bűnbeesése

Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról

lead_kertMcMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos

...

Charlie után Freddie

Kutszegi Csaba kritikája a Queen-balettről

lead_pecsBen van Cauwenbergh, a Queen-balett koreográfusa mintha abban a reményben (és azzal a maximális igénnyel) nyúlt volna a témához, hogy a Freddie Mercury-legenda farvizén hajózva

...

Panel Gizi és a fehér zombik

Spicc Manci kritikája a Giselle-ről

lead_pecsAz első felvonás egyik mélypontján egyszer csak megjelenik Giselle anyja, és a parkban időző-táncoló fiatal társaságot – mint csősz a partizánokat – hazazavarja. És ezt nem

...

Poros balettek, frissen tartott gyűlölet?

Hézső István jegyzete a Párizsi Operabalett szezonnyitójáról

leaD_hezsoAz interjúból – a nagyközönség számára talán most először – az is kiderül, hogy milyen szívósan

...

Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok…

Kutszegi Csaba kritikája a XVIII. Világsztárok Balettgáláról

lead_vilagTúlzás lenne azt állítani, hogy egy ilyen mini seregszemle képes lehet akárcsak vázlatos képet is felrajzolni a világ

...

Kis magyar cársirató

Kutszegi Csaba esszéje Tamara Karszavina Színház utca című memoárjáról

szinhaz_leadNyilván ama kor balettmesterei és színházigazgatói sem voltak makulátlan szentemberek, de Karszavina

...

Kötelességem örömöt szerezni

Beszélgetés Kiss Jánossal a VII. győri Magyar Táncfesztiválon

kiss_leadÉn igazgatóként ötvennégy emberért felelek. Közöttük van katolikus, református, evangélikus, ateista, zsidó és

...

A vége nagy Boom, boom

Kutszegi Csaba kritikája – Kanyó Béla fotóival – a Magyar Táncművészeti Főiskola vizsgaelőadásáról

lead_mtfCsupa játék, móka, poénkodás – lubickolt is benne rendesen a társaság.

...

Videointerjú a Lánnyal és a Halállal

Bemozdult a Tánckritika.hu! Mozgóképes interjú Volf Katalinnal és Solti Csabával

lead_halalMagánhalál, közélet. A Magyar Nemzeti Balett felújította A halál és a lánykát. Robert North

...

A gólvonalon innen meg túl

Szoboszlai Annamária kritikája a XI. Kortárs Koreográfusok Estjéről

lead_kepekÚj nevek fedezhetők fel a koreográfusok közt, például Annabelle Ochoa Lopezé, aki régebbi (2006-os, illetve 2009-es)

...

Halál közeli élmények

Spicc Manci kritikája az Operaház Örvényben-balettestjéről

lead_orvenyLukács néhány éve a magyar balettművészet Csaba királyfija: ha az operaházi balett-megújulást várók feltekintenek az

...