Az elillanó szellem diszkrét bája

Kutszegi Csaba kritikája a Vertical road bécsi előadásáról

lead_khanHa laudálnom kellene a Vertical roadot, nem fukarkodnék az alábbi jelzőkkel és fogalmakkal: lenyűgöző, káprázatos, felemelő, átütő erejű

...

Üdlak és Kálvária

Turbuly Lilla kritikája a Passio Reversible-performanszról

lead_gergyeAmi ezután kezdetét veszi, az annyira tömény, annyira telített szimbólumokkal és utalásokkal, hogy az egyszeri néző csak kapkodja a fejét a

...

Szivárvány és csacsacsa

Kutszegi Csaba kritikája a Minus 2-ről

lead_poznanLengyel táncos barátaink az utolsó előtti napon, a fellépésük után szimbolikusan átvették tőlünk az Európai Unió elnökségét. Erre az alkalomra a

...

„Mindenki kéri pénzet”

Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról

gyor_leadMagyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok

...

Tánccal köszöntött EU-elnökség

Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról

lead_gyorAz idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle

...

Három a magyar rapszódia

Vida Virág kritikája a győri Magyar rapszódiákról

lead_magyarA Győri Balett a III. Győri Táncművészeti Biennálé előestéjén mutatta be legújabb, három részből álló programját, a

...

Emlékezz a nevemre!

Turbuly Lilla kritikája a Sweet Mambóról

lead_pinaDührohamot produkálnak, gumikesztyűt húznak, mintha hajfestéshez készülődnének, pár jelenettel később tényleg más színű hajjal jelennek meg, egyiküket

...

Együtt bámulni az embereket

Selyem Zsuzsa kritikája Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról gyergyószentmiklósi előadásáról

lead_handkeFilm és színház úgy van együtt ebben a produkcióban, hogy megvalósítja azt,

...

Egy kicsivel több Poklot!

Legáth Zsolt kritikája az Infernóról

inferno_leadNem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól

...

Várunk, mint Vladimirék Godot-ra

Kutszegi Csaba jegyzete a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lead_veszpremMivel az értelem nem más, mint a másfajta lehetőségre utalás képessége, így aki az alternatív gondolatot korlátozza, az az

...

Komponált káosz

Kónya Orsolya a ?-ekről

lead_bpt„Kérdeztem az Ivánt, hogy mikor kezdődik az előadás, de nem mondta meg” – hallom mögöttem az este végpontján – amit én választottam magamnak, mert ez az előadás ilyen. Még a

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...

Végvárat önként nem adunk fel

Kutszegi Csaba Krámer Györggyel beszélget – a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lad_b_kramerIdén is felmerült bennem, hogy abba kéne hagyni, de atyai jó barátom, a jobbik énem, Vándorfi

...

Működik a tág lélegzet?

Mozgóképes előadás-ajánló Angelus Ivánnal

lead_angelusKérdőjelek. Vagy: ?-ek. Kérdőjelek, avagy tánc/zene. Vizsgaelőadás, vagy színházi kísérlet, amely alapjaiban kérdőjelezi meg a hagyományos

...

Reakció, Erekció, Tradíció

Péter Márta kritikája a Rumble előadásáról

lead_rumble…a színpad szélén feltűnik egy csábos (csábító?) amazon, minek következtében az egyik férfi úgy „beindul”, hogy a

...

Mag hó alatt

Kutszegi Csaba kritikája az ArTeRrOrról

lead_gangarayBúsulásra tehát nem a látottak adnak okot, hanem az a nap mint nap megújuló információzuhatag, amelyben egyre inkább körvonalazódik az üzenet: pártunk

...

Mi facsarható ki az emberi testből?

Varga Sándor Márton jegyzete a Movein’ előadásáról – IMPROVIZÁCIÓ IV.

lead_ketEz az egyszeri és megismételhetetlen táncest tehát játék volt talán, szólóktól kartáncig, az

...

Mikrokozmosz – makrokozmosz

Vida Virág kritikája a Rosas vendégjátékáról

lead_rosasA koreográfus érzékenységére vall, hogy a kortárs, mezítlábas szokással szemben kopogós tánccipőt húzat a

...

Gyökerek vagyunk mindahányan

Kutszegi Csaba kritikája a Map és a Re- (II. rész) előadásáról

lead_shenA rendkívül artisztikus, következetes lassúsággal szerveződő koreográfia és az éterien gyönyörű látvány

...

Természetgyermekek

Szoboszlai Annamária kritikája a Credóról

Ilead_dudagen különös az utolsó jelenetek egyike: ők ketten – a zenéből, zajokból kikövetkeztethetően – mintha egy pályaudvaron, vagy forgalmas

...