Variációk támasztékra

Kutszegi Csaba kritikája a Wa(h)rEsGelogen előadásáról

lead_tancA szólókban is gyakran láthatunk jelentéses eldőléseket, egyensúlyvesztéseket. A lényeg az, hogy ezek a motívumok artisztikus mozdulatokká

...

Kortárs hajóút a világpiac felé

Petrova Miroljuba jegyzete a dunaPart2 platformról

duna_leadA 2008-as első dunaPartról sok hajó felhúzta a horgonyt, s most a kétéves évfordulón

...

Erkel 64 mezőre

Kónya Orsolya kritikája a Sakk-játékról

lead_tancforteValljuk be, nagy a kontraszt az élő zene és a felvétel között, még akkor is, ha a rendező kegyes volt színészéhez: Krisztik a tépelődő Erkelt

...

Úton innen, úton túl

Markó Róbert kritikája a k.Rushról

lead_frenak…a k.Rusht is sokszorosan összetett utalásrendszere, asszociáltató mechanizmusai felől közelítheti meg a közönség. Ugyanakkor a felkeltett allúziók is

...

Netán bizony paródia?

Szoboszlai Annamária kritikája az Overdose-ról

lead_overAz Overdose bőrszín alapra varrt fekete vonalai, szakaszocskái, négyzetei ugyan nagyszerűen passzolnak az elektronikus zenei aláfestéshez, de egy, a nemekről folytatott

...

Elemi részecskék bűnbeesése

Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról

lead_kertMcMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos

...

A kortárs tánc tragédiája

Spicc Manci gonzója a Szimultán ablakról

lead_dusa– Nézd – szólt a tudós – az a helyzet, hogy a kor, amelyből ezen opus ránk maradt, a magyar kortárs tánc posztkoreográfikus kora volt. Az akkori kortárs

...

Lélek van odabenn

Péter Márta kritikája a Visszavonhatatlanról

lead_ketA nyitókép sötétjéből csak lassan válnak ki a földön araszoló-kúszó figurák, alig mozdulásaikból végül mégis

...

Szépséges, színes pacák

Sárosi Emőke kritikája az Így jár az, aki a távoli ismeretlen hangtól megijed előadásáról

lead_igyNem baj, ha nem érti mindenki a mozgás nyelvét, hiszen a történetet narrálják a

...

Társadalmi identitáskeresés 3D-ben

Vida Virág kritikája az Adaptáció Trikolorról

lead_gergyeA tér és idő összemosódik az előadásban, Gergye szimbólumokat sorjáz, helyzeteket vázol, nagy festővásznára feldobálja vázlatosan

...

Humán mértan

Halász Tamás kritikája az Ahol az álmokat foglyul ejtették előadásáról

 

lead_patakyAz olykor felülről, oldalról megvilágított lámpákkal zajló lendületes, szellemes játék

...

Álomidő: a táncoló ember dicsérete

Mozgásban a Tánckritika.hu! Mozgóképes interjú Mihályi Gáborral

lead_tanckrA régholt költő „színes tintákról” álmodik, a kortárs koreográfus régi idők táncairól. Az

...

A szemét ég, a postás hülye, a duma rossz

Kutszegi Csaba kritikája A tiszta mézről

lead_mezA sztori és részletei éppen válhatnának szimbolikussá és többletjelentésűvé is, de az előadáson ez nem történik meg. Sőt, a „művészi

...

Szoftpornó

Varga Sándor Márton esszéje Isadora Duncan Életem című memoárjáról

duncan_leadArra jött rá – bár nincs új a nap alatt –, hogy legjobb csomagolás a nem csomagolás, vagyis ha a kor

...

Kötelességem örömöt szerezni

Beszélgetés Kiss Jánossal a VII. győri Magyar Táncfesztiválon

kiss_leadÉn igazgatóként ötvennégy emberért felelek. Közöttük van katolikus, református, evangélikus, ateista, zsidó és

...