Szoftpornó

Varga Sándor Márton esszéje Isadora Duncan Életem című memoárjáról

duncan_leadArra jött rá – bár nincs új a nap alatt –, hogy legjobb csomagolás a nem csomagolás, vagyis ha a kor

...

Kötelességem örömöt szerezni

Beszélgetés Kiss Jánossal a VII. győri Magyar Táncfesztiválon

kiss_leadÉn igazgatóként ötvennégy emberért felelek. Közöttük van katolikus, református, evangélikus, ateista, zsidó és

...

Videointerjú a Lánnyal és a Halállal

Bemozdult a Tánckritika.hu! Mozgóképes interjú Volf Katalinnal és Solti Csabával

lead_halalMagánhalál, közélet. A Magyar Nemzeti Balett felújította A halál és a lánykát. Robert North

...

A gólvonalon innen meg túl

Szoboszlai Annamária kritikája a XI. Kortárs Koreográfusok Estjéről

lead_kepekÚj nevek fedezhetők fel a koreográfusok közt, például Annabelle Ochoa Lopezé, aki régebbi (2006-os, illetve 2009-es)

...

Színes, szagos, hullámzóan lapos

Szoboszlai Annamária a Magyar Táncművészeti Főiskola modern szakirányú vizsgaestjéről

lead_tancMíg egy hagyományainál fogva klasszikus struktúra (esetünkben a MTF-é) elsősorban a testet akarja kiművelni, alkalmassá

...

Sanyi, tekintet és kézműves kiállítás

Török Ákos kritikája a Budapest Tánciskola estjéről

lead_bpA Budapest Tánciskola estje tizenhúsz színpadon lévő előadóval még inkább a mozgásbörze érzetét kelti, ráadásul olyan

...

A síron túl is: művészet

Markó Róbert kritikája a Gyászról

gyasz_170Többnyire hiába a beszéd és mozgás érzékletes, okos szimultaneitásából megalkotott képek, ha a mozgásnyelv jóval sokszínűbb és

...

Nem-erotikus ajánló

Szoboszlai Annamária kritikája a Faunról

faun_leadBár az erotikus kontaktokban szárazon „fürdőző” koreográfus észlelhetően beleírta a történetbe a különb, a jobb (vagy egyszerűen csak a „más”)

...

Úton álló útonállók

Kutszegi Csaba kritikája a Tao Te előadásáról

lead_170Fehér Ferenc még mindig képes újabb és újabb, belülről fakadó, őszinte gesztusokat megjeleníteni a színpadon. Ez a legfőbb Erénye, és jó

...

A jelek és ötletek viharában

Török Ákos kritikája a Viharról

lead80 A Vihar első tíz percében semmit sem értettem. Persze dekódolgattam szorgalmasan: kötelek mint hajó, majd mint sziget, fa mint csónak, mint emelvény, kötelek, nők általi

...

A Frenák-koefficiens

Varga Sándor Márton jegyzete egy táncművészeti monográfia ürügyén

frenak_80Neked mennyi a Frenák-koefficiensed?
Nekem úgy 6-6,5. A maximális 10-ből.
Elmondom, hogyan számold ki, ha meg akarod tudni, jutottál-e

...

Farkasok nélkül

Török Ákos gonzója a Pataky Klára-jelenség alakulásáról

felho80Pataky Klára légies és a legkevésbé sem felszínes színpadi könnyedségének az ára, hogy nem enged férfit a

...

Amikor a kettő egy

Beszélgetés Juhász Zsolttal

lead_tanc80A folklórszínpadokon a hagyományokat hűen követő, autentikus elkötelezettségű és e hagyományokkal szabadabban bánó, színház felé nyitó alkotók

...

A lélekbarlang szexepilje

Szoboszlai Annamária kritikája a Barlangról

80_barlangAz ásványok és ércek rajzolatát idéző szürke női ruhák és a férfiak összefestett-maszatolt katonai gyakorlónadrágja, testhezálló,

...

Négy nyeregencek

Szoboszlai Annamária kritikája a Quartetről

lead_80_gergyeA Quarteta Saló, avagy Szodoma 120 napja édestestvére, azonban a kérdés felülesztétizálása lenne, ha részletesen összevetnénk a De

...

Krisztus Hungaricus

Kutszegi Csaba kritikája a Szegedi Kortárs Balett Homo Hungaricus című budapesti bemutatójáról

lead_80_szegedA Homo Hungaricus budapesti bemutatóját is megelőzte olyan hírverés, hogy J. T. most aztán (a Homo

...

Öt pud Bozsik

Markó Róbert kritikája az Újravágva előadásáról

lead_80_bozsikJön aztán a kreatív producert játszó kreatív producer, és bejelenti: a Bozsik Yvette Társulat új vezetőt keres, mondjuk, mint a

...

Ködösítéstől nem kell tartani

Szoboszlai Annamária kritikája az Új Táncok/9-ről

lead_80A közönség tágra nyithatja a szemét, ködösítéstől ritkán kell tartania. Ilyesformán nem is a nagy újítási kedv, vagy a teljesen

...