Körbeforgó

Králl Csaba kritikája az AfterLight előadásáról

lead_trafoMindig ámulatba ejt, ha egyszerű mozgáselemből bont ki a koreográfus részletekre érzékeny, szövevényes formavilágot, szinte a

...

Mi köze mindehhez Jóbnak?

Legáth Zsolt kritikája a Szigorúan ellenőrzött vágyak / Jób könyve előadásáról

Ha már a színen van, a feleség is ábrándol egyet. A nősors márcsak olyan, hogy neki ábrándban se lehet kockahas, miegymás, ő csak kicsit megmozgatja elmerevedett tagjait egy átgondolt koreográfia képét nem mutató

...

Titok a bokorban, testek a kanapén

Szoboszlai Annamária kritikája a Titok… előadásáról

lead_titokA tánc, a testek térbeli helyzete, egymáshoz és a tárgyakhoz való viszonya mindkét darabban alárendelődik az elképzelt

...

Önfia vágta seb

Kutszegi Csaba jegyzete a Tiszta tánc egri előadásáról

lead_tiszta…láttam az előadáson az életigenlést. A törékeny Horváth Zita ihletett drámaiságában, a nagy táncossá érett Kiss

...

Hal a palackban

Szoboszlai Annamária kritikája az Enciről

lead_hal_kicsiAz előadás így befelé tágul, felfedik magukat az apró, személyes, „nem is” titkok gyermekkori történések, iskolás élmények, egy

...

Stiláris közösség

Péter Márta kritikája a Felületi kötődésről

lead_0308Amikor bebocsáttatunk a nézőtérre, már a mű sajátos terébe lépünk; a táncosok a három zenész végtelenített, itt-ott keletiesen

...

A világválság lélegző szörnye

Vida Virág kritikája a Breathing Monster Los angelesi bemutatójáról

lead_toplitzA Breathing Monster meghívása mögött a gazdasági válság gyűrűzését lehet sejteni. Los Angeles legnagyobb kortárs

...

Öntájkép

Halász Tamás kritikája az Évszakokról

lead_evszakokAz Évszakok szabadtéri, helyspecifikus előadásokból kiérlelt, nemes párlat. Szikár, lassú és erőteljes monológ. Útinapló és

...

Bűn a kortárs tánc?

Sárosi Emőke kritikája a /pillanat és a Viktimológia 003. 002. 001. előadásáról

lead_pill…minden emberben két erő létezik – pszichológiailag megfeleltethető az ösztönnek és a felettes

...

Propagáljuk a Propagandát

Mozgóképes beszélgetés Szabó Rékával és Robert Steijnnel

lea2_szrRobert előre nem tudta, hogy mit akar, de nagyon boldog azzal, amit a Tünet Együttessel eddig elért.

...

Én vagyok

Petrova Miroljuba jegyzete a IO SONÓról – IMPROVIZÁCIÓ II.

lead_okioA hirtelen változást hozó, közösen eltáncolt, de mégis egyedi stílust őrző, ezúttal megkoreografált részletek szükséges

...

Szabadság, szerelem

Legáth Zsolt kritikája a Revolutionról

lead_szabNézőtéri forradalommal veszi kezdetét a Charnock-féle Revolution a Trafóban. No, nem a fizikai színház fenegyereke verte ki a biztosítékot a pesti

...

Elnémították, mégis beszél

Kutszegi Csaba kritikája az Évszakokról

lead_evszakokA magyar mozdulatművészeti és orkesztikai hagyomány arra elvileg alkalmas lehet, hogy belőle kiindulva kifejlődjenek kortárs mozdulatnyelvek, de a Pálosi István – Fenyves

...

Intellektuális póker a Valamiről és a Semmiről

Török Ákos kritikája a Nous-ról

lead_nousA Nous egyértelműen gondolkodásra akar késztetni, azonban elgondolkodtatás helyett csak jól meggondolkodtat minket, mindannyiunkat pillanatnyi állapota szerint. Művészien

...

Tánciskola ma, holnap

Beszélgetés Angelus Ivánnal

lead_angelusKezdetben nehezen értik meg a diákjaink, miért kell a gyakorlati órák akár 30-40 százalékát egyedül, tanár nélkül tölteniük egy teremben, de

...

Kutyadal, kutyadal

Szoboszlai Annamária kritikája a Humus Vertebra előadásáról

lead_wilfHogy miről szól a Humus Vertebra, hogy akar-e egyáltalán szólni bármiről azon túl, hogy ceruza-animációjának gnóm lényeivel

...

Variációk támasztékra

Kutszegi Csaba kritikája a Wa(h)rEsGelogen előadásáról

lead_tancA szólókban is gyakran láthatunk jelentéses eldőléseket, egyensúlyvesztéseket. A lényeg az, hogy ezek a motívumok artisztikus mozdulatokká

...

Kortárs hajóút a világpiac felé

Petrova Miroljuba jegyzete a dunaPart2 platformról

duna_leadA 2008-as első dunaPartról sok hajó felhúzta a horgonyt, s most a kétéves évfordulón

...