Több is veszett…

Kutszegi Csaba kritikája a Bál, avagy a táncos mulatság előadásáról

lead_balMár a 2004-es bemutatón is az volt a benyomásom, hogy a Bál nem tartozik Bozsik Yvette legjobb, legeredetibb alkotásai közé.

...

Nya: életbe vetett bizalom

Sárosi Emőke kritikája a Nya előadásáról

leaD_barakaAdott két eltérő világ, Franciaország és Algéria: a csillogó Párizs, a művészet fellegvára és a hatalmas afrikai sivatag. Ez a

...

Pécel is Mexikó

Kutszegi Csaba jegyzete az Al otro lado de mi előadásáról

lead_mexAhogy a filmkészítés lehetősége, úgy az önmegvalósítás igénye is ma már mindenki számára megadatik, és ezt az

...

Sikeres gyökérkezelés

Szoboszlai Annamária jegyzete az Itt van Japán! – 2. butoh és előadóművészeti fesztiválról

lead_butohKo Murobushi és Bata Rita közös produkciója, az Otthagyott árnyék a butoh

...

Basszus, ezek tudnak!

Varga Sándor Márton jegyzete a Basse danse-ról

lead_hodA posztmodern életveszélyes: éppen azt teszi a modernnel, amit a reneszánsz az antikkal, a klasszicizmus a klasszikával: elővesz és újraértelmez, tehát önmaga

...

Electric-boogie Dracula gróffal

Petrova Miroljuba kritikája a Draculáról

lead_draculaA Dracula a kortárs táncelőadás kategóriai behatárolásából a nem kevés, nívós táncrészlet és a szerethető

...

Globál és lokál

Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása

lead_furedKét jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:

...

Mozgóképek, avagy tangók cérnaszálon

Török Ákos kritikus jegyzete a Thealterről

lead_thealterA mozgás, mozgalmasság átvitt értelmén túl, a Thealter kínálatának visszatérően szerves eleme a mozdulás, a test, a mozgás- és

...

Az elillanó szellem diszkrét bája

Kutszegi Csaba kritikája a Vertical road bécsi előadásáról

lead_khanHa laudálnom kellene a Vertical roadot, nem fukarkodnék az alábbi jelzőkkel és fogalmakkal: lenyűgöző, káprázatos, felemelő, átütő erejű

...

Üdlak és Kálvária

Turbuly Lilla kritikája a Passio Reversible-performanszról

lead_gergyeAmi ezután kezdetét veszi, az annyira tömény, annyira telített szimbólumokkal és utalásokkal, hogy az egyszeri néző csak kapkodja a fejét a

...

Szivárvány és csacsacsa

Kutszegi Csaba kritikája a Minus 2-ről

lead_poznanLengyel táncos barátaink az utolsó előtti napon, a fellépésük után szimbolikusan átvették tőlünk az Európai Unió elnökségét. Erre az alkalomra a

...

„Mindenki kéri pénzet”

Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról

gyor_leadMagyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok

...

Tánccal köszöntött EU-elnökség

Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról

lead_gyorAz idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle

...

Három a magyar rapszódia

Vida Virág kritikája a győri Magyar rapszódiákról

lead_magyarA Győri Balett a III. Győri Táncművészeti Biennálé előestéjén mutatta be legújabb, három részből álló programját, a

...

Emlékezz a nevemre!

Turbuly Lilla kritikája a Sweet Mambóról

lead_pinaDührohamot produkálnak, gumikesztyűt húznak, mintha hajfestéshez készülődnének, pár jelenettel később tényleg más színű hajjal jelennek meg, egyiküket

...

Együtt bámulni az embereket

Selyem Zsuzsa kritikája Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról gyergyószentmiklósi előadásáról

lead_handkeFilm és színház úgy van együtt ebben a produkcióban, hogy megvalósítja azt,

...

Egy kicsivel több Poklot!

Legáth Zsolt kritikája az Infernóról

inferno_leadNem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól

...

Várunk, mint Vladimirék Godot-ra

Kutszegi Csaba jegyzete a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lead_veszpremMivel az értelem nem más, mint a másfajta lehetőségre utalás képessége, így aki az alternatív gondolatot korlátozza, az az

...

Komponált káosz

Kónya Orsolya a ?-ekről

lead_bpt„Kérdeztem az Ivánt, hogy mikor kezdődik az előadás, de nem mondta meg” – hallom mögöttem az este végpontján – amit én választottam magamnak, mert ez az előadás ilyen. Még a

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...