Emlékezz a nevemre!

Turbuly Lilla kritikája a Sweet Mambóról

lead_pinaDührohamot produkálnak, gumikesztyűt húznak, mintha hajfestéshez készülődnének, pár jelenettel később tényleg más színű hajjal jelennek meg, egyiküket

...

Együtt bámulni az embereket

Selyem Zsuzsa kritikája Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról gyergyószentmiklósi előadásáról

lead_handkeFilm és színház úgy van együtt ebben a produkcióban, hogy megvalósítja azt,

...

Egy kicsivel több Poklot!

Legáth Zsolt kritikája az Infernóról

inferno_leadNem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól

...

Várunk, mint Vladimirék Godot-ra

Kutszegi Csaba jegyzete a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lead_veszpremMivel az értelem nem más, mint a másfajta lehetőségre utalás képessége, így aki az alternatív gondolatot korlátozza, az az

...

Komponált káosz

Kónya Orsolya a ?-ekről

lead_bpt„Kérdeztem az Ivánt, hogy mikor kezdődik az előadás, de nem mondta meg” – hallom mögöttem az este végpontján – amit én választottam magamnak, mert ez az előadás ilyen. Még a

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...

Végvárat önként nem adunk fel

Kutszegi Csaba Krámer Györggyel beszélget – a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lad_b_kramerIdén is felmerült bennem, hogy abba kéne hagyni, de atyai jó barátom, a jobbik énem, Vándorfi

...

Működik a tág lélegzet?

Mozgóképes előadás-ajánló Angelus Ivánnal

lead_angelusKérdőjelek. Vagy: ?-ek. Kérdőjelek, avagy tánc/zene. Vizsgaelőadás, vagy színházi kísérlet, amely alapjaiban kérdőjelezi meg a hagyományos

...

Reakció, Erekció, Tradíció

Péter Márta kritikája a Rumble előadásáról

lead_rumble…a színpad szélén feltűnik egy csábos (csábító?) amazon, minek következtében az egyik férfi úgy „beindul”, hogy a

...

Mag hó alatt

Kutszegi Csaba kritikája az ArTeRrOrról

lead_gangarayBúsulásra tehát nem a látottak adnak okot, hanem az a nap mint nap megújuló információzuhatag, amelyben egyre inkább körvonalazódik az üzenet: pártunk

...

Mi facsarható ki az emberi testből?

Varga Sándor Márton jegyzete a Movein’ előadásáról – IMPROVIZÁCIÓ IV.

lead_ketEz az egyszeri és megismételhetetlen táncest tehát játék volt talán, szólóktól kartáncig, az

...

Mikrokozmosz – makrokozmosz

Vida Virág kritikája a Rosas vendégjátékáról

lead_rosasA koreográfus érzékenységére vall, hogy a kortárs, mezítlábas szokással szemben kopogós tánccipőt húzat a

...

Gyökerek vagyunk mindahányan

Kutszegi Csaba kritikája a Map és a Re- (II. rész) előadásáról

lead_shenA rendkívül artisztikus, következetes lassúsággal szerveződő koreográfia és az éterien gyönyörű látvány

...

Természetgyermekek

Szoboszlai Annamária kritikája a Credóról

Ilead_dudagen különös az utolsó jelenetek egyike: ők ketten – a zenéből, zajokból kikövetkeztethetően – mintha egy pályaudvaron, vagy forgalmas

...

Sarki fények

Sárosi Emőke kritikája a Budapest Táncfesztivál finn vendégszereplőiről

lead_sarkiA három előadás kapcsolódási pontja a fény, amelynek a koreográfiákban kulcsszerepe van. Így teremtődik meg az előadások

...

A technika ördögei

Török Ákos kritikája a FARról

far_leadA klasszikus balett technikáját túlfeszítő mozdulatsorok bizarrsága furcsamód nem parodisztikus, így nem is a klasszikus balett mozgásformájához, annak

...

Körbeforgó

Králl Csaba kritikája az AfterLight előadásáról

lead_trafoMindig ámulatba ejt, ha egyszerű mozgáselemből bont ki a koreográfus részletekre érzékeny, szövevényes formavilágot, szinte a

...

Mi köze mindehhez Jóbnak?

Legáth Zsolt kritikája a Szigorúan ellenőrzött vágyak / Jób könyve előadásáról

Ha már a színen van, a feleség is ábrándol egyet. A nősors márcsak olyan, hogy neki ábrándban se lehet kockahas, miegymás, ő csak kicsit megmozgatja elmerevedett tagjait egy átgondolt koreográfia képét nem mutató

...