Végvárat önként nem adunk fel

Kutszegi Csaba Krámer Györggyel beszélget – a veszprémi A TÁNC fesztiváljáról

lad_b_kramerIdén is felmerült bennem, hogy abba kéne hagyni, de atyai jó barátom, a jobbik énem, Vándorfi

...

Működik a tág lélegzet?

Mozgóképes előadás-ajánló Angelus Ivánnal

lead_angelusKérdőjelek. Vagy: ?-ek. Kérdőjelek, avagy tánc/zene. Vizsgaelőadás, vagy színházi kísérlet, amely alapjaiban kérdőjelezi meg a hagyományos

...

Reakció, Erekció, Tradíció

Péter Márta kritikája a Rumble előadásáról

lead_rumble…a színpad szélén feltűnik egy csábos (csábító?) amazon, minek következtében az egyik férfi úgy „beindul”, hogy a

...

Mag hó alatt

Kutszegi Csaba kritikája az ArTeRrOrról

lead_gangarayBúsulásra tehát nem a látottak adnak okot, hanem az a nap mint nap megújuló információzuhatag, amelyben egyre inkább körvonalazódik az üzenet: pártunk

...

Mi facsarható ki az emberi testből?

Varga Sándor Márton jegyzete a Movein’ előadásáról – IMPROVIZÁCIÓ IV.

lead_ketEz az egyszeri és megismételhetetlen táncest tehát játék volt talán, szólóktól kartáncig, az

...

Mikrokozmosz – makrokozmosz

Vida Virág kritikája a Rosas vendégjátékáról

lead_rosasA koreográfus érzékenységére vall, hogy a kortárs, mezítlábas szokással szemben kopogós tánccipőt húzat a

...

Gyökerek vagyunk mindahányan

Kutszegi Csaba kritikája a Map és a Re- (II. rész) előadásáról

lead_shenA rendkívül artisztikus, következetes lassúsággal szerveződő koreográfia és az éterien gyönyörű látvány

...

Természetgyermekek

Szoboszlai Annamária kritikája a Credóról

Ilead_dudagen különös az utolsó jelenetek egyike: ők ketten – a zenéből, zajokból kikövetkeztethetően – mintha egy pályaudvaron, vagy forgalmas

...

Sarki fények

Sárosi Emőke kritikája a Budapest Táncfesztivál finn vendégszereplőiről

lead_sarkiA három előadás kapcsolódási pontja a fény, amelynek a koreográfiákban kulcsszerepe van. Így teremtődik meg az előadások

...

A technika ördögei

Török Ákos kritikája a FARról

far_leadA klasszikus balett technikáját túlfeszítő mozdulatsorok bizarrsága furcsamód nem parodisztikus, így nem is a klasszikus balett mozgásformájához, annak

...

Körbeforgó

Králl Csaba kritikája az AfterLight előadásáról

lead_trafoMindig ámulatba ejt, ha egyszerű mozgáselemből bont ki a koreográfus részletekre érzékeny, szövevényes formavilágot, szinte a

...

Mi köze mindehhez Jóbnak?

Legáth Zsolt kritikája a Szigorúan ellenőrzött vágyak / Jób könyve előadásáról

Ha már a színen van, a feleség is ábrándol egyet. A nősors márcsak olyan, hogy neki ábrándban se lehet kockahas, miegymás, ő csak kicsit megmozgatja elmerevedett tagjait egy átgondolt koreográfia képét nem mutató

...

Titok a bokorban, testek a kanapén

Szoboszlai Annamária kritikája a Titok… előadásáról

lead_titokA tánc, a testek térbeli helyzete, egymáshoz és a tárgyakhoz való viszonya mindkét darabban alárendelődik az elképzelt

...

Önfia vágta seb

Kutszegi Csaba jegyzete a Tiszta tánc egri előadásáról

lead_tiszta…láttam az előadáson az életigenlést. A törékeny Horváth Zita ihletett drámaiságában, a nagy táncossá érett Kiss

...

Hal a palackban

Szoboszlai Annamária kritikája az Enciről

lead_hal_kicsiAz előadás így befelé tágul, felfedik magukat az apró, személyes, „nem is” titkok gyermekkori történések, iskolás élmények, egy

...

Stiláris közösség

Péter Márta kritikája a Felületi kötődésről

lead_0308Amikor bebocsáttatunk a nézőtérre, már a mű sajátos terébe lépünk; a táncosok a három zenész végtelenített, itt-ott keletiesen

...

A világválság lélegző szörnye

Vida Virág kritikája a Breathing Monster Los angelesi bemutatójáról

lead_toplitzA Breathing Monster meghívása mögött a gazdasági válság gyűrűzését lehet sejteni. Los Angeles legnagyobb kortárs

...

Öntájkép

Halász Tamás kritikája az Évszakokról

lead_evszakokAz Évszakok szabadtéri, helyspecifikus előadásokból kiérlelt, nemes párlat. Szikár, lassú és erőteljes monológ. Útinapló és

...