A technika ördögei
Török Ákos kritikája a FARról
A klasszikus balett technikáját túlfeszítő mozdulatsorok bizarrsága furcsamód nem parodisztikus, így nem is a klasszikus balett mozgásformájához, annak
Török Ákos kritikája a FARról
A klasszikus balett technikáját túlfeszítő mozdulatsorok bizarrsága furcsamód nem parodisztikus, így nem is a klasszikus balett mozgásformájához, annak
Péter Márta kritikája az InTimE és A 20 éveseké a világ (Test-Táj-Kép) előadásáról
A két félidő két együttese logikus és mégis bizarr társítással
Králl Csaba kritikája az AfterLight előadásáról
Mindig ámulatba ejt, ha egyszerű mozgáselemből bont ki a koreográfus részletekre érzékeny, szövevényes formavilágot, szinte a
Petrova Miroljuba a Közép-Európa Táncszínház táncművészeivel az IO SONÓról beszélget – IMPROVIZÁCIÓ III.
Lehet, hogy az előtted eltáncolt szóló olyan hangulati-érzelmi
Legáth Zsolt kritikája a Szigorúan ellenőrzött vágyak / Jób könyve előadásáról
Ha már a színen van, a feleség is ábrándol egyet. A nősors márcsak olyan, hogy neki ábrándban se lehet kockahas, miegymás, ő csak kicsit megmozgatja elmerevedett tagjait egy átgondolt koreográfia képét nem mutató
...Szoboszlai Annamária kritikája a Titok… előadásáról
A tánc, a testek térbeli helyzete, egymáshoz és a tárgyakhoz való viszonya mindkét darabban alárendelődik az elképzelt
Kutszegi Csaba jegyzete a Tiszta tánc egri előadásáról
…láttam az előadáson az életigenlést. A törékeny Horváth Zita ihletett drámaiságában, a nagy táncossá érett Kiss
Szoboszlai Annamária kritikája az Enciről
Az előadás így befelé tágul, felfedik magukat az apró, személyes, „nem is” titkok gyermekkori történések, iskolás élmények, egy
Péter Márta kritikája a Felületi kötődésről
Amikor bebocsáttatunk a nézőtérre, már a mű sajátos terébe lépünk; a táncosok a három zenész végtelenített, itt-ott keletiesen
Vida Virág kritikája a Breathing Monster Los angelesi bemutatójáról
A Breathing Monster meghívása mögött a gazdasági válság gyűrűzését lehet sejteni. Los Angeles legnagyobb kortárs
Halász Tamás kritikája az Évszakokról
Az Évszakok szabadtéri, helyspecifikus előadásokból kiérlelt, nemes párlat. Szikár, lassú és erőteljes monológ. Útinapló és
Sárosi Emőke kritikája a /pillanat és a Viktimológia 003. 002. 001. előadásáról
…minden emberben két erő létezik – pszichológiailag megfeleltethető az ösztönnek és a felettes
Mozgóképes beszélgetés Szabó Rékával és Robert Steijnnel
Robert előre nem tudta, hogy mit akar, de nagyon boldog azzal, amit a Tünet Együttessel eddig elért.
Petrova Miroljuba jegyzete a IO SONÓról – IMPROVIZÁCIÓ II.
A hirtelen változást hozó, közösen eltáncolt, de mégis egyedi stílust őrző, ezúttal megkoreografált részletek szükséges
Legáth Zsolt kritikája a Revolutionról
Nézőtéri forradalommal veszi kezdetét a Charnock-féle Revolution a Trafóban. No, nem a fizikai színház fenegyereke verte ki a biztosítékot a pesti
Kutszegi Csaba kritikája az Évszakokról
A magyar mozdulatművészeti és orkesztikai hagyomány arra elvileg alkalmas lehet, hogy belőle kiindulva kifejlődjenek kortárs mozdulatnyelvek, de a Pálosi István – Fenyves
Török Ákos kritikája a Nous-ról
A Nous egyértelműen gondolkodásra akar késztetni, azonban elgondolkodtatás helyett csak jól meggondolkodtat minket, mindannyiunkat pillanatnyi állapota szerint. Művészien
Beszélgetés Angelus Ivánnal
Kezdetben nehezen értik meg a diákjaink, miért kell a gyakorlati órák akár 30-40 százalékát egyedül, tanár nélkül tölteniük egy teremben, de
Szoboszlai Annamária kritikája a Humus Vertebra előadásáról
Hogy miről szól a Humus Vertebra, hogy akar-e egyáltalán szólni bármiről azon túl, hogy ceruza-animációjának gnóm lényeivel
Kutszegi Csaba kritikája a Wa(h)rEsGelogen előadásáról
A szólókban is gyakran láthatunk jelentéses eldőléseket, egyensúlyvesztéseket. A lényeg az, hogy ezek a motívumok artisztikus mozdulatokká