Találkozásokból áll az ember élete
Mozgóképes interjú Gergye Krisztiánnal
Gergye Krisztián éppen négy táncos személyiségét kutatta, amikor találkozott Heiner Müller Kvartettjével. A színdarab elolvasása
...Mozgóképes interjú Gergye Krisztiánnal
Gergye Krisztián éppen négy táncos személyiségét kutatta, amikor találkozott Heiner Müller Kvartettjével. A színdarab elolvasása
...Kutszegi Csaba kritikája a Kvartettről
Gergye Krisztián és táncművész partnere, Virág Melinda sokszor hosszú ideig csak merev pózt tartva áll a színpadon. De sohasem jelentéktelenednek el. Mindig közük van
...Kutszegi Csaba kritikája a Figura Stúdió Színház budapesti vendégjátékáról
Az elnyomó ápolók emberi gyarlóságaiban tarantinói groteszk bölcsesség bujkál, az
...Beszélgetés Bozsik Yvette-tel
Ők olyan színészek, hogy Magyarországon bármelyik színházban, a Katonában is megállnák a helyüket. S a színházi munka számukra mindig felfedezés. Nem
...Vida Virág kritikája az Adaptáció Trikolorról
A tér és idő összemosódik az előadásban, Gergye szimbólumokat sorjáz, helyzeteket vázol, nagy festővásznára feldobálja vázlatosan
...Kutszegi Csaba kritikája A tiszta mézről
A sztori és részletei éppen válhatnának szimbolikussá és többletjelentésűvé is, de az előadáson ez nem történik meg. Sőt, a „művészi
...Beszélgetés Szabó Rékával
Nincs olyan, hogy ülök otthon, és azon gondolkodom, ennek vagy annak a színházi felfogásnak van-e jövője. Én az igazságát keresem annak, amit csinálok… Az
...Markó Róbert kritikája a Gyászról
Többnyire hiába a beszéd és mozgás érzékletes, okos szimultaneitásából megalkotott képek, ha a mozgásnyelv jóval sokszínűbb és
...Török Ákos kritikája a Forte Társulat Beckett-estjéről
Mindkét előadás legfőbb erénye, hogy ötletei nem öncélúak, vagyis dramaturgiai szerepük van. Ezek hatására, és ezektől
...Kutszegi Csaba kritikája a Tao Te előadásáról
Fehér Ferenc még mindig képes újabb és újabb, belülről fakadó, őszinte gesztusokat megjeleníteni a színpadon. Ez a legfőbb Erénye, és jó
...Török Ákos kritikája a Viharról
A Vihar első tíz percében semmit sem értettem. Persze dekódolgattam szorgalmasan: kötelek mint hajó, majd mint sziget, fa mint csónak, mint emelvény, kötelek, nők általi
...Markó Róbert kritikája az Újravágva előadásáról
Jön aztán a kreatív producert játszó kreatív producer, és bejelenti: a Bozsik Yvette Társulat új vezetőt keres, mondjuk, mint a
...Szoboszlai Annamária kritikája az Új Táncok/9-ről
A közönség tágra nyithatja a szemét, ködösítéstől ritkán kell tartania. Ilyesformán nem is a nagy újítási kedv, vagy a teljesen
...