Dalnok a pokolban
Kutszegi Csaba kritikája az Orfeusz és Euridikéről
Azt viszont némi beleérzéssel-belegondolással nem nehéz megértenem, hogy a dalnok útja (a halál tényét, véglegességét
...Kutszegi Csaba kritikája az Orfeusz és Euridikéről
Azt viszont némi beleérzéssel-belegondolással nem nehéz megértenem, hogy a dalnok útja (a halál tényét, véglegességét
...Spicc Manci kritikája a Zorbáról
...ezt szeretném már elég régóta: követni magyar balettszínpadon valamilyen nagy mű felépülését. Helyette azonban (néhány apró, biztató
...Kutszegi Csaba jegyzete a 9. Kalászi Kortárs Tánctalálkozóról
A furcsa mozdulatok, pózok, hangok, szövegek, amelyek a felnőttekre „elidegenítő effektusokként" hatnak, ha jól vannak kitalálva, a gyermek
...Sárosi Emőke kritikája a Bonyodalmas balkáni lakodalmasról
Balkáni virtus, batyus utolsó vacsora, máglyahalál. Zachár Lóránd sírós-nevetős déli koreográfiát kreált a
...Kutszegi Csaba esszéje
Nem örülök annak, hogy a mozdulatművészet százéves évfordulóját a mai követők nem iskolák, oktatási folyamatok, művészi akciók korszerű újraélesztésével,
...Hézső István jegyzete Nagy Tamásról és búcsúfellépéséről
Ahogy a társulat művészeti igazgatója, Ted Brandsen „függönybeszédében" (ami valóságos
...Kutszegi Csaba három, a Színház folyóiratban megjelent írását Vida Virág e-book kötetbe szerkesztette. Közös a dolgozatokban, hogy mindhárom 2011-ben született, és egy-egy jelentős táncműfaj (sorrendben: a
...Kutszegi Csaba kritikája a Magyar Táncművészeti Főiskola IX. évfolyamos hallgatóinak vizsgaelőadásáról
...a tiszta, igényesen megformált, kitartott pózokat igénytelen karmunka és alulteljesített
...Vida Virág jegyzete a VIII. Magyar Táncfesztiválról
A program a gyerekek körében aratja a legnagyobb sikert; a színpadra felugró roma kisfiú mestereket megszégyenítő ügyességgel ropja, arcán
...Vida Virág kritikája a Csak táncolunk... előadásáról
Az est tanulsága szerint a klasszikus tánccal foglalkozó koreográfusok kortárs ideája jó egy évtizedes emlékekre épít. Az
...Spicc Manci kritikája a Lisztmánia / Bolero előadásáról
Aztán láss csodát, egyszer csak feltűnik egy tehetséges koreográfus, és az általa használt klisék megtelnek tartalommal: humorral,
...Szoboszlai Annamária az Orpheus és A fából faragott királyfi előadásáról
Az est első darabja, az Orpheus az ismerős mozdulatsorokon túl (melyek ezúttal fekete biznisz-öltözékbe
...Legáth Zsolt kritikája a South Bohemian Ballet és Ballet Prague Junior vendégjátékáról
Ha valóban kirajzolódhat plasztikus kép a két társulatról az este folyamán látott darabok
...Lőrinc Katalin kritikája a Compagnia EgriBianco Danza vendégszerepléséről
...kész csoda, hogy az idei Budapest Táncfesztivál hat napjából kettőn külföldi meghívottaknak is örülhetünk.
Szoboszlai Annamária kritikája a Hófehérke és a hét törpéről
A Pécsi Balett egyrészes, alig hatvanperces mesebalettje nemcsak a felvonásokkal spórol, de a mesével is. Hat pár fékezett
...Kutszegi Csaba jegyzete a Táncművészeti Bizottság tanácsadó testületének alakuló üléséről
A titoktartás vs. tájékoztatás kettősségéről Kovács Gerzson Péter
...Kutszegi Csaba újévi gonzója
Mi következetesen valljuk az elkoptatott közhely igazságát: nincs jobb- vagy baloldali tánc. A régi magyar csárdást is úgy kell járni, hogy kettőt jobbra, kettőt balra (ez is
...Kutszegi Csaba kritikája a Les Préludes és A fából faragott királyfi egri előadásáról
…ha a két egyfelvonásosból álló est nagy részében nem
...Faluhelyi Krisztián kritikája a pécsi Otellóról
…a viharjelenet földi pokolként elevenedik meg, melyből Jago emelkedik a felszínre, mintha csak az ördöggel táncolna. A modern technikákra alapuló
...Legáth Zsolt kritikája a La vie en Rose – Rózsaszínház előadásáról
A második felvonásban az előadás valamelyest magára talál, ritmusa feszesebb lesz, s azt teljesítí, amit
...