Turbuly Lilla: Mire vetemedünk?
Sergiu Matis: Warp renderings / Trafó /
A Trafó közönsége azért váltott jegyet erre az előadásra, mert fontos neki a környezet, nagy valószínűséggel a maga kis köreiben tesz is érte, amennyit tud.
A Trafó közönsége azért váltott jegyet erre az előadásra, mert fontos neki a környezet, nagy valószínűséggel a maga kis köreiben tesz is érte, amennyit tud.
…olyan meggyőzőek, hogy nem egy lelkes kritikus mély jelentéstartalmakat lenne képes felfedezni a látottakban… Egyébként kétségtelenül van is bennük – ha a néző is úgy látja.
…nem játszik rá a furaság és a cukiság faktorra, nem komolykodik és nem is idealizál. Nem tesz úgy, mintha mindig mindenki a legnagyobb örömmel akarna és tudna egymáshoz közeledni és egymáshoz érni.
…felmondva férje érdemeit, elsorolta, hol mikor milyen előadásai lesznek a közeljövőben a világ távoli tájain.
Két előadással vendégszerepel a Nagyvárad Táncegyüttes, vendégek Kubából, és érkezik a Susanna Leinonen Company.
… igen, érzéseket így kell tánccal megjeleníteni, fájdalmat művészkedés nélkül eltáncolni.
Ha úgy alakul, hogy egy előadást többször nézhetünk meg, éljünk vele, mert príma lehetőség összehasonlításra, tapasztalatgyűjtésre, tanulásra.
Egy lány és egy fiú ki akar lépni a maga uniformizált, bigott vallási fundamentalista közegéből, az emberi jogaikért, a szabadságukért, a szerelmükért lépnek fel, de hiába…
Kozma Attila új koreográfiájának címe: A szerelem hatalma. Főszereplői pedig a középkorból érkeznek: a történelem egyik leghíresebb szerelmespárja, Abélard és Héloise.
Új Frenák bemutató is lesz, Fodor Zoltán és a Közép-Európa Táncszínház pedig gyerekelőadásokkal jelentkezik.
Szinte transzba esnek a táncosok, és transzba esik a néző is, amikor ezt a harmóniát és virtuozitást látja.
…a Bölény című előadás egy impozáns és mindvégig magával ragadó, egyenletesen lüktető élőlény.
Az önmagába zárt tökéletesség jeleit villantja fel Pataky Klári új bemutatója…
…összességében ennek az előadásnak valami olyan célja lehet, hogy demonstrálja: a kortárstánc mindent elbír.
Itt minden innen van a bizonyosság határán, minden emlékeztet valamire, de mégsem az.
Dan Daw testi fogyatékkal élő színész, aki a queer közösséghez tartozik, ráadásul színésztársával, Christopher Owennel azt is megmutatják, hogyan éli meg alávetettként a szexualitást.
A Háromszék Táncegyüttes Tragédiája Budapesten is bemutatkozik.
Talán nincs még egy olyan műfaj, amelynek ilyen mértékben része a fantázia és a valóság, ennyire kiélezett, és ilyen súlyos tétje van, képes az élet és halál mezsgyéjén egyensúlyozni.
„Mi hiszünk a mozdulatban, a tánc kifejező erejében, és abban, hogy nem csak verbális színház létezik.”
„A test egy gondolkodó lény, nem lehet elválasztani a lélektől. Fontos, hogy a testbeszéd, és az, amit mondok, találkozzon.”