Kutszegi Csaba: A standing ovation ezúttal is bejött

Gauthier Dance JUNIORS // Theaterhaus Stuttgart: Dream Team / Nemzeti Táncszínház //

Ezek a táncosok már profi művészek, fiatal felnőttek, nem tanulók, a kamaszkori felfelé törekvő világhódítás naiv bája már lekopott róluk.

Török Ákos: Éva és Ádám körei

FrenÁk Társulat: Nostag_Y; Győri Balett: Éva & Ádám/ Nemzeti Táncszínház //

A Budapest Táncfesztivál hazai bemutatói közül a FrenÁk Társulat és a Győri Balett legfrissebb kreációi tartanak össze leginkább.

Lénárt Gábor: A humanista tapasztalat

Nederlands Dans Theater – NDT 2: Mixed bill / Nemzeti Táncszínház //

Olyan mozgásvilágot hoz létre, melynek szereplői megállás nélkül együtt áramlanak, de mégis az egyéni rezdülések pillangóeffektusában szabadulnak fel a terheik alól.

Turbuly Lilla: Megmérettetések


Horizont Nemzetközi Kortárstánc Fesztivál 2025, Miskolc – Harmadik rész //

A színház előtti téren bemutatott, a város közönségének szánt ingyenes bemutatóhoz két, testre erősített, bordákkal tagolt hatalmas „szárnyat” használnak…

Kutszegi Csaba: Kortárstánc nem vész el, csak átalakul

Horizont Nemzetközi Kortárstánc Fesztivál 2025, Miskolc – második rész //

A művészet először is tanult szakma (nem muszáj iskolában!), vagy szakmák többsége, és az a kérdés, hogy valaki tényleg tehetséges-e, művész-e egyáltalán, csak a tanulás után merülhet fel relevánsan.

Török Ákos: Kötéltánc

Budapest Táncszínház: Kötelék/ Nemzeti Táncszínház //

Egy férfi és egy nő egymásra találásának mozgóképei: egy igaz mese a közeledés és a távolodás drámáiról, béklyókról és éltető kapcsokról, találkozásról és elmúlásról.

Turbuly Lilla: Két halálos este

Inversedance: Tíz kicsi bűnjel; Cipolla Collectiva: Testamentum / Nemzeti Táncszínház /

A világ legolvasottabb krimijét és egy személyes szólóelőadást láthatott a közönség március végén a Nemzeti Táncszínházban, melyek közös pontja a halál volt.  

Lénárt Gábor: Elszabadult látomások

SUB.LAB.PRO – Cuhorka Emese: My high is dance/ Trafó /

Olykor szaggatottan, máskor klasszikus elemeket vegyítve belelendülnek a karok, a törzsek, a lábak egyfajta szépségbe, hogy aztán a következő pillanatban tudomást se vegyenek a délceg egyensúlyokról, maszkulinná energetizálják a feminint, és megszabadítják a nőiest a szerénykedő sztereotípiáitól.

Turbuly Lilla: Zubbony a bokszzsákon

FrenÁK Társulat: Lutte of Birds / Nemzeti Táncszínház /

A már említett katonazubbonyon kívül nincs más erős utalás a jelenre. A világ változott, és mi, nézők is változtunk az elmúlt években…

Szoboszlai Annamária: Ha itt vagyunk, ha nem

Lisa Vereertbrugghen: While we are here / Trafó /

Az alkotók különböző módokon érik el, hogy a néző önmegfigyelésre kényszerüljön, s ezáltal annyiféle olvasat szülessen, ahányan a teremben jelen vagyunk. Az egyik eszköz az unalom.

Turbuly Lilla: „Ki volt az a csávó?”

Feledi János – Feledi Project: Pulcinella/ Nemzeti Táncszínház

A rejtőzködés (legyen szó kapucniról vagy internetes álprofilokról) összekapcsolja a mát a 16. századi álarcos commedia dell’ arte figurákkal.

Turbuly Lilla: Mire vetemedünk?

Sergiu Matis: Warp renderings / Trafó /

A Trafó közönsége azért váltott jegyet erre az előadásra, mert fontos neki a környezet, nagy valószínűséggel a maga kis köreiben tesz is érte, amennyit tud.

Kutszegi Csaba: Óvatosan a remekművekkel!

Kulcsár Noémi Tellabor: SEIOBO / Nemzeti Táncszínház /

… a Krasznahorkaira hivatkozás leginkább azért problematikus, mert a koreográfiának esélye sincs rá, hogy a saját műfajában bármi pluszt is hozzátegyen a regényhez, és hogy a minőség tekintetében akárcsak megközelítse azt.

Török Ákos: Önvédelem tánclépésben

farkas d. gergő: mama; Sub.Lab.Pro / Jenna Jalonen: DŌJŌ/ Trafó /

Egy fiatal kortárs táncalkotó legújabb munkája és egy még fiatalabb pályatárs friss bemutatója szépen példázza a szcéna tágasságát.

Szoboszlai Annamária: A nyitott kapcsolat

Szeri Viktor: I Quit Ordinary Dancing / Trafó /

A darab úgy férkőzik a befogadó közelébe, hogy közben jelzi, nem akar semmi különöset mondani, közölni, nem vár tőled mást, mint azt, hogy jelen legyél.