Turbuly Lilla: „Ki volt az a csávó?”
Feledi János – Feledi Project: Pulcinella/ Nemzeti Táncszínház
A rejtőzködés (legyen szó kapucniról vagy internetes álprofilokról) összekapcsolja a mát a 16. századi álarcos commedia dell’ arte figurákkal.
A rejtőzködés (legyen szó kapucniról vagy internetes álprofilokról) összekapcsolja a mát a 16. századi álarcos commedia dell’ arte figurákkal.
A Trafó közönsége azért váltott jegyet erre az előadásra, mert fontos neki a környezet, nagy valószínűséggel a maga kis köreiben tesz is érte, amennyit tud.
… a Krasznahorkaira hivatkozás leginkább azért problematikus, mert a koreográfiának esélye sincs rá, hogy a saját műfajában bármi pluszt is hozzátegyen a regényhez, és hogy a minőség tekintetében akárcsak megközelítse azt.
… a magától értetődőség a befogadói elmét, a komolyabb koreográfiai töltet hiánya pedig az érzelmi/esztétikai élményt csendesíti le.
Egy fiatal kortárs táncalkotó legújabb munkája és egy még fiatalabb pályatárs friss bemutatója szépen példázza a szcéna tágasságát.
A darab úgy férkőzik a befogadó közelébe, hogy közben jelzi, nem akar semmi különöset mondani, közölni, nem vár tőled mást, mint azt, hogy jelen legyél.
…nem játszik rá a furaság és a cukiság faktorra, nem komolykodik és nem is idealizál. Nem tesz úgy, mintha mindig mindenki a legnagyobb örömmel akarna és tudna egymáshoz közeledni és egymáshoz érni.
A társadalomban sem, mint ahogy kozmikus körülmények között, a világmindenségben sincs biztonságban az ember, el is fog pusztulni.
…a meztelen koreográfus például metaforaként sem utolsó. Itt-ott kicsit mégis tuningnak hat.
Az előadást indító, meglehetősen teátrális szeretkezésnek van egy kiemelt pillanata: amikor a női és a férfi test egymás mellett állva egyetlen ponton ér össze, és mint elhajló, vékony fatörzs dermednek mozdulatlanságba.
Bámulatra méltó a táncosok teljesítménye. A különbözőség és az egység tökéletes harmóniáját teremtik meg a színpadon.
Koreai vendégelőadás tradicionális és modern táncokkal.
…olyanok, mint egy templomi kórus elvadult ifjúsági tagozata – vagy éppen brüsszeli bakkhánsbakfisok a Rocky Horror Pictures Show remake-jében. Ez is egy show-ba oltott, látványos szabadságharc, csak rock and roll és horror nélkül.
A különböző kulturális hátterek szinte mindennap adnak egy sorsot a női testeknek. Ezeket a személyes vallomásokat állítja színpadra a koreográfia…
Horváth Csaba és Duda Éva előadásában az is közös, hogy a jeleneteket egy-egy emberpár fajsúlyos története/jelenléte keretezi.
Juronics Tamás és Kulcsár Noémi koreográfiái a Budapest Táncfesztiválon.
…elképesztő alázat, kirobbanó energia, káprázatos technikai tudás egyedi, sajátos egyvelege teszi hitelessé az alkotások összes percét, részletét. Mindenki úgy táncol, mintha minden mozdulaton az élete múlna.
Két előadással vendégszerepel a Nagyvárad Táncegyüttes, vendégek Kubából, és érkezik a Susanna Leinonen Company.
… igen, érzéseket így kell tánccal megjeleníteni, fájdalmat művészkedés nélkül eltáncolni.
Ha úgy alakul, hogy egy előadást többször nézhetünk meg, éljünk vele, mert príma lehetőség összehasonlításra, tapasztalatgyűjtésre, tanulásra.