Kontrasztok
Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról
Fél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt
Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról
Fél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt
Kutszegi Csaba kritikája a Giselle-ről
Igazságtalanság lenne Eldar Aliev bizonyítványát balettigazgatóként eme első megmutatkozása alapján végérvényesen kiállítani. De a Giselle
Varga Sándor Márton jegyzete a Medic’all Art Dance Társulat táncestjéről – IMPROVIZÁCIÓ I.
A magam részéről a tizedik perc táján mosolyodom el. Amikor egyikük addig adott pontra fixált
Lőrinc Katalin jegyzete a histoire(s) előadásáról
Ezek az emberek külön-külön, egymás vallomásait nem ismerve beszélgettek a „riporternővel” (később egyikük azért nem kívánta látni a
Török Ákos kritikája a Testek filozófiájáról
A fejezetcímként és előhangként vetített videón a Lélek két oldalán áll a Szellem és a Test, fejüket a Lélek
Hézső István kritikája a berlini fiatal koreográfusok estjéről
Nagyon nehéz lehet ma kezdő, kísérletező koreográfusnak lenni, pláne Németországban, ahol korunk két legjelentősebb koreográfusa,
Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról
McMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos
Kutszegi Csaba kritikája a Queen-balettről
Ben van Cauwenbergh, a Queen-balett koreográfusa mintha abban a reményben (és azzal a maximális igénnyel) nyúlt volna a témához, hogy a Freddie Mercury-legenda farvizén hajózva
Spicc Manci kritikája a Giselle-ről
Az első felvonás egyik mélypontján egyszer csak megjelenik Giselle anyja, és a parkban időző-táncoló fiatal társaságot – mint csősz a partizánokat – hazazavarja. És ezt nem
Hézső István jegyzete a Párizsi Operabalett szezonnyitójáról
Az interjúból – a nagyközönség számára talán most először – az is kiderül, hogy milyen szívósan
Faluhelyi Krisztián kritikája a Pécsi Tánctalálkozóról
S miként a fesztivál felütése, úgy a záró előadás sem hagyott maga után egy cseppnyi kívánnivalót sem
Kutszegi Csaba kritikája a XVIII. Világsztárok Balettgáláról
Túlzás lenne azt állítani, hogy egy ilyen mini seregszemle képes lehet akárcsak vázlatos képet is felrajzolni a világ
Kutszegi Csaba esszéje Tamara Karszavina Színház utca című memoárjáról
Nyilván ama kor balettmesterei és színházigazgatói sem voltak makulátlan szentemberek, de Karszavina
Hézső István kritikája párizsi és amszterdami balettelőadásokról
Nem véletlen, hogy a párizsi opera több Kylián-művet is repertoáron tart, hiszen a koreográfia művészetének
Beszélgetés Kiss Jánossal a VII. győri Magyar Táncfesztiválon
Én igazgatóként ötvennégy emberért felelek. Közöttük van katolikus, református, evangélikus, ateista, zsidó és
Kutszegi Csaba kritikája – Kanyó Béla fotóival – a Magyar Táncművészeti Főiskola vizsgaelőadásáról
Csupa játék, móka, poénkodás – lubickolt is benne rendesen a társaság.
Bemozdult a Tánckritika.hu! Mozgóképes interjú Volf Katalinnal és Solti Csabával
Magánhalál, közélet. A Magyar Nemzeti Balett felújította A halál és a lánykát. Robert North
Szoboszlai Annamária kritikája a XI. Kortárs Koreográfusok Estjéről
Új nevek fedezhetők fel a koreográfusok közt, például Annabelle Ochoa Lopezé, aki régebbi (2006-os, illetve 2009-es)
Spicc Manci kritikája az Operaház Örvényben-balettestjéről
Lukács néhány éve a magyar balettművészet Csaba királyfija: ha az operaházi balett-megújulást várók feltekintenek az
Szoboszlai Annamária a Magyar Táncművészeti Főiskola modern szakirányú vizsgaestjéről
Míg egy hagyományainál fogva klasszikus struktúra (esetünkben a MTF-é) elsősorban a testet akarja kiművelni, alkalmassá