Desdemona kendőjétől az óriáslepelig

Faluhelyi Krisztián kritikája a pécsi Otellóról

lead_ot…a viharjelenet földi pokolként elevenedik meg, melyből Jago emelkedik a felszínre, mintha csak az ördöggel táncolna. A modern technikákra alapuló

...

Habkönnyű

Legáth Zsolt kritikája a La vie en Rose – Rózsaszínház előadásáról

lead_24A második felvonásban az előadás valamelyest magára talál, ritmusa feszesebb lesz, s azt teljesítí, amit

...

Szent őrült kerestetik

Kutszegi Csaba jegyzete a Testek énekéről

art_balett_260kepAz esten nem láttam talán egyetlen egy kifogástalan mozdulatot sem. Viszont az együttes – a paramétereihez képest – minden előzetes elképzelést

...

Globál és lokál

Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása

lead_furedKét jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:

...

Csak azokról ír, akikbe szerelemes volt…

Hézső István jegyzete Ivor Guest budapesti látogatásáról

lead_igorA huszonhetedik nemzetközi konferencia augusztus első hetében zajlott a Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézetének égisze alatt

...

Technikához táncörömöt keresek

Kutszegi Csaba kritikája a Magyar Táncművészeti Főiskola vizsgaelőadásáról

lead_tanckrA Magyar Táncművészeti Főiskola valamennyi idén végző növendéke nagy-nagy ravaszdi: a kötelező tananyag néha úgy

...

„Mindenki kéri pénzet”

Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról

gyor_leadMagyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok

...

Tánccal köszöntött EU-elnökség

Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról

lead_gyorAz idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle

...

Három a magyar rapszódia

Vida Virág kritikája a győri Magyar rapszódiákról

lead_magyarA Győri Balett a III. Győri Táncművészeti Biennálé előestéjén mutatta be legújabb, három részből álló programját, a

...

Egy kicsivel több Poklot!

Legáth Zsolt kritikája az Infernóról

inferno_leadNem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól

...

A megmentett Eszmeralda

Hézső István kritikája a La Esmeralda berlini bemutatójáról

esmeralda3_leadMindkét felújító nagy szakértelemmel és érzékenyen nyúlt a darabhoz. Segítségül vették a mű

...

Kontrasztok

Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról

lead_halalFél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt

...

Begőzölt középszerűség

Kutszegi Csaba kritikája a Giselle-ről

lead_giselleIgazságtalanság lenne Eldar Aliev bizonyítványát balettigazgatóként eme első megmutatkozása alapján végérvényesen kiállítani. De a Giselle

...

A véletlen

Varga Sándor Márton jegyzete a Medic’all Art Dance Társulat táncestjéről – IMPROVIZÁCIÓ I.

tanckr_leadA magam részéről a tizedik perc táján mosolyodom el. Amikor egyikük addig adott pontra fixált

...

Az emlékezet tánca

Lőrinc Katalin jegyzete a histoire(s) előadásáról

lead_olgaEzek az emberek külön-külön, egymás vallomásait nem ismerve beszélgettek a „riporternővel” (később egyikük azért nem kívánta látni a

...

Pofa be és táncolj!

Hézső István kritikája a berlini fiatal koreográfusok estjéről

lead_hezsoNagyon nehéz lehet ma kezdő, kísérletező koreográfusnak lenni, pláne Németországban, ahol korunk két legjelentősebb koreográfusa,

...

Elemi részecskék bűnbeesése

Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról

lead_kertMcMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos

...

Charlie után Freddie

Kutszegi Csaba kritikája a Queen-balettről

lead_pecsBen van Cauwenbergh, a Queen-balett koreográfusa mintha abban a reményben (és azzal a maximális igénnyel) nyúlt volna a témához, hogy a Freddie Mercury-legenda farvizén hajózva

...

Panel Gizi és a fehér zombik

Spicc Manci kritikája a Giselle-ről

lead_pecsAz első felvonás egyik mélypontján egyszer csak megjelenik Giselle anyja, és a parkban időző-táncoló fiatal társaságot – mint csősz a partizánokat – hazazavarja. És ezt nem

...