Desdemona kendőjétől az óriáslepelig
Faluhelyi Krisztián kritikája a pécsi Otellóról
…a viharjelenet földi pokolként elevenedik meg, melyből Jago emelkedik a felszínre, mintha csak az ördöggel táncolna. A modern technikákra alapuló
Faluhelyi Krisztián kritikája a pécsi Otellóról
…a viharjelenet földi pokolként elevenedik meg, melyből Jago emelkedik a felszínre, mintha csak az ördöggel táncolna. A modern technikákra alapuló
Legáth Zsolt kritikája a La vie en Rose – Rózsaszínház előadásáról
A második felvonásban az előadás valamelyest magára talál, ritmusa feszesebb lesz, s azt teljesítí, amit
Kutszegi Csaba jegyzete a Testek énekéről
Az esten nem láttam talán egyetlen egy kifogástalan mozdulatot sem. Viszont az együttes – a paramétereihez képest – minden előzetes elképzelést
Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása
Két jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:
Hézső István jegyzete Ivor Guest budapesti látogatásáról
A huszonhetedik nemzetközi konferencia augusztus első hetében zajlott a Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézetének égisze alatt
Kutszegi Csaba kritikája a Magyar Táncművészeti Főiskola vizsgaelőadásáról
A Magyar Táncművészeti Főiskola valamennyi idén végző növendéke nagy-nagy ravaszdi: a kötelező tananyag néha úgy
Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról
Magyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok
Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról
Az idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle
Vida Virág kritikája a győri Magyar rapszódiákról
A Győri Balett a III. Győri Táncművészeti Biennálé előestéjén mutatta be legújabb, három részből álló programját, a
Legáth Zsolt kritikája az Infernóról
Nem állíthatom, hogy először látnék táncelőadáson színpadra körömcipőben besétáló, majd belső démonaitól
Hézső István kritikája a La Esmeralda berlini bemutatójáról
Mindkét felújító nagy szakértelemmel és érzékenyen nyúlt a darabhoz. Segítségül vették a mű
Kónya Orsolya kritikája a Haláltánc-variációk és a Change Back előadásáról
Fél évszázadnyi múlttal a háta mögött a Pécsi Balett társulata sok mindent megélt
Kutszegi Csaba kritikája a Giselle-ről
Igazságtalanság lenne Eldar Aliev bizonyítványát balettigazgatóként eme első megmutatkozása alapján végérvényesen kiállítani. De a Giselle
Varga Sándor Márton jegyzete a Medic’all Art Dance Társulat táncestjéről – IMPROVIZÁCIÓ I.
A magam részéről a tizedik perc táján mosolyodom el. Amikor egyikük addig adott pontra fixált
Lőrinc Katalin jegyzete a histoire(s) előadásáról
Ezek az emberek külön-külön, egymás vallomásait nem ismerve beszélgettek a „riporternővel” (később egyikük azért nem kívánta látni a
Török Ákos kritikája a Testek filozófiájáról
A fejezetcímként és előhangként vetített videón a Lélek két oldalán áll a Szellem és a Test, fejüket a Lélek
Hézső István kritikája a berlini fiatal koreográfusok estjéről
Nagyon nehéz lehet ma kezdő, kísérletező koreográfusnak lenni, pláne Németországban, ahol korunk két legjelentősebb koreográfusa,
Legáth Zsolt kritikája A Jó és a Rossz kertjében előadásáról
McMillan leghatásosabb eszköze a precízen megkomponált színpadi rendezetlenség, így elemében igazán a csoportos
Kutszegi Csaba kritikája a Queen-balettről
Ben van Cauwenbergh, a Queen-balett koreográfusa mintha abban a reményben (és azzal a maximális igénnyel) nyúlt volna a témához, hogy a Freddie Mercury-legenda farvizén hajózva
Spicc Manci kritikája a Giselle-ről
Az első felvonás egyik mélypontján egyszer csak megjelenik Giselle anyja, és a parkban időző-táncoló fiatal társaságot – mint csősz a partizánokat – hazazavarja. És ezt nem