Ulyssesnek nincs is nappalija!

Avagy miért kéne mindenben egyetértenünk Szerb Antallal, csak mert ő Szerb Antal?

lead_b_ulysses

Varga Sándor Márton jegyzete az

...

Ulysses nappalija

Mozgóképes beszélgetés Goda Gáborral

lead_artusGoda Gábor egy hegy tetején huszonnégy óra alatt megfordult a tengelye körül. Közben belül utazott, mint Odüsszeusz: nem ott, azon a ponton volt, hanem mindenhol. Nem a

...

Villámlik, mennydörög

Turbuly Lilla kritikája a Nyáron, este fél tizenegykor előadásáról

lead_nyaronAmi a színészválasztást illeti, Vörös Róbert bevallottan Udvaros Dorottyára alapozta az előadást, aki azt mondta erről a

...

Egy adaptáció anatómiája

Mozgóképes beszélgetés Vörös Róberttel

lead_voros_okMarguerite Duras Nyáron, este fél tizenegykor című regénye az adaptált mű, Vörös Róbert dramaturg-rendező az adaptátor. Duras nem

...

Lassító pirula

Turbuly Lilla kritikája a Propaganda! előadásáról

lead_okpropAz előadás a lehetséges választ a politikán, a hivatalos közbeszéden kívül, a személyes, emberi kapcsolatokban, a beidegzett nemi és

...

Propagáljuk a Propagandát

Mozgóképes beszélgetés Szabó Rékával és Robert Steijnnel

lea2_szrRobert előre nem tudta, hogy mit akar, de nagyon boldog azzal, amit a Tünet Együttessel eddig elért.

...

Kortárs hajóút a világpiac felé

Petrova Miroljuba jegyzete a dunaPart2 platformról

duna_leadA 2008-as első dunaPartról sok hajó felhúzta a horgonyt, s most a kétéves évfordulón

...

Találkozásokból áll az ember élete

Mozgóképes interjú Gergye Krisztiánnal

lead_gergyevideoGergye Krisztián éppen négy táncos személyiségét kutatta, amikor találkozott Heiner Müller Kvartettjével. A színdarab elolvasása

...

Lankadó szex – termékeny aktus

Kutszegi Csaba kritikája a Kvartettről

lead_gergyeGergye Krisztián és táncművész partnere, Virág Melinda sokszor hosszú ideig csak merev pózt tartva áll a színpadon. De sohasem jelentéktelenednek el. Mindig közük van

...

Lájkolom a Figurát

Kutszegi Csaba kritikája a Figura Stúdió Színház budapesti vendégjátékáról

lead_telAz elnyomó ápolók emberi gyarlóságaiban tarantinói groteszk bölcsesség bujkál, az

...

Budapestre jön a Figura

Beszélgetés Bozsik Yvette-tel

lead_bozsikŐk olyan színészek, hogy Magyarországon bármelyik színházban, a Katonában is megállnák a helyüket. S a színházi munka számukra mindig felfedezés. Nem

...

Társadalmi identitáskeresés 3D-ben

Vida Virág kritikája az Adaptáció Trikolorról

lead_gergyeA tér és idő összemosódik az előadásban, Gergye szimbólumokat sorjáz, helyzeteket vázol, nagy festővásznára feldobálja vázlatosan

...

A szemét ég, a postás hülye, a duma rossz

Kutszegi Csaba kritikája A tiszta mézről

lead_mezA sztori és részletei éppen válhatnának szimbolikussá és többletjelentésűvé is, de az előadáson ez nem történik meg. Sőt, a „művészi

...

A mozdulat igazsága

Beszélgetés Szabó Rékával

lead_rekaNincs olyan, hogy ülök otthon, és azon gondolkodom, ennek vagy annak a színházi felfogásnak van-e jövője. Én az igazságát keresem annak, amit csinálok… Az

...

A síron túl is: művészet

Markó Róbert kritikája a Gyászról

gyasz_170Többnyire hiába a beszéd és mozgás érzékletes, okos szimultaneitásából megalkotott képek, ha a mozgásnyelv jóval sokszínűbb és

...

Örök körök

Török Ákos kritikája a Forte Társulat Beckett-estjéről

lad_forteMindkét előadás legfőbb erénye, hogy ötletei nem öncélúak, vagyis dramaturgiai szerepük van. Ezek hatására, és ezektől

...

Úton álló útonállók

Kutszegi Csaba kritikája a Tao Te előadásáról

lead_170Fehér Ferenc még mindig képes újabb és újabb, belülről fakadó, őszinte gesztusokat megjeleníteni a színpadon. Ez a legfőbb Erénye, és jó

...

A jelek és ötletek viharában

Török Ákos kritikája a Viharról

lead80 A Vihar első tíz percében semmit sem értettem. Persze dekódolgattam szorgalmasan: kötelek mint hajó, majd mint sziget, fa mint csónak, mint emelvény, kötelek, nők általi

...

Öt pud Bozsik

Markó Róbert kritikája az Újravágva előadásáról

lead_80_bozsikJön aztán a kreatív producert játszó kreatív producer, és bejelenti: a Bozsik Yvette Társulat új vezetőt keres, mondjuk, mint a

...

Ködösítéstől nem kell tartani

Szoboszlai Annamária kritikája az Új Táncok/9-ről

lead_80A közönség tágra nyithatja a szemét, ködösítéstől ritkán kell tartania. Ilyesformán nem is a nagy újítási kedv, vagy a teljesen

...