Ulyssesnek nincs is nappalija!
Avagy miért kéne mindenben egyetértenünk Szerb Antallal, csak mert ő Szerb Antal?
Varga Sándor Márton jegyzete az
...Avagy miért kéne mindenben egyetértenünk Szerb Antallal, csak mert ő Szerb Antal?
Varga Sándor Márton jegyzete az
...Mozgóképes beszélgetés Goda Gáborral
Goda Gábor egy hegy tetején huszonnégy óra alatt megfordult a tengelye körül. Közben belül utazott, mint Odüsszeusz: nem ott, azon a ponton volt, hanem mindenhol. Nem a
Turbuly Lilla kritikája a Nyáron, este fél tizenegykor előadásáról
Ami a színészválasztást illeti, Vörös Róbert bevallottan Udvaros Dorottyára alapozta az előadást, aki azt mondta erről a
Mozgóképes beszélgetés Vörös Róberttel
Marguerite Duras Nyáron, este fél tizenegykor című regénye az adaptált mű, Vörös Róbert dramaturg-rendező az adaptátor. Duras nem
Turbuly Lilla kritikája a Propaganda! előadásáról
Az előadás a lehetséges választ a politikán, a hivatalos közbeszéden kívül, a személyes, emberi kapcsolatokban, a beidegzett nemi és
Mozgóképes beszélgetés Szabó Rékával és Robert Steijnnel
Robert előre nem tudta, hogy mit akar, de nagyon boldog azzal, amit a Tünet Együttessel eddig elért.
Petrova Miroljuba jegyzete a dunaPart2 platformról
A 2008-as első dunaPartról sok hajó felhúzta a horgonyt, s most a kétéves évfordulón
Mozgóképes interjú Gergye Krisztiánnal
Gergye Krisztián éppen négy táncos személyiségét kutatta, amikor találkozott Heiner Müller Kvartettjével. A színdarab elolvasása
Kutszegi Csaba kritikája a Kvartettről
Gergye Krisztián és táncművész partnere, Virág Melinda sokszor hosszú ideig csak merev pózt tartva áll a színpadon. De sohasem jelentéktelenednek el. Mindig közük van
Kutszegi Csaba kritikája a Figura Stúdió Színház budapesti vendégjátékáról
Az elnyomó ápolók emberi gyarlóságaiban tarantinói groteszk bölcsesség bujkál, az
Beszélgetés Bozsik Yvette-tel
Ők olyan színészek, hogy Magyarországon bármelyik színházban, a Katonában is megállnák a helyüket. S a színházi munka számukra mindig felfedezés. Nem
Vida Virág kritikája az Adaptáció Trikolorról
A tér és idő összemosódik az előadásban, Gergye szimbólumokat sorjáz, helyzeteket vázol, nagy festővásznára feldobálja vázlatosan
Kutszegi Csaba kritikája A tiszta mézről
A sztori és részletei éppen válhatnának szimbolikussá és többletjelentésűvé is, de az előadáson ez nem történik meg. Sőt, a „művészi
Beszélgetés Szabó Rékával
Nincs olyan, hogy ülök otthon, és azon gondolkodom, ennek vagy annak a színházi felfogásnak van-e jövője. Én az igazságát keresem annak, amit csinálok… Az
Markó Róbert kritikája a Gyászról
Többnyire hiába a beszéd és mozgás érzékletes, okos szimultaneitásából megalkotott képek, ha a mozgásnyelv jóval sokszínűbb és
Török Ákos kritikája a Forte Társulat Beckett-estjéről
Mindkét előadás legfőbb erénye, hogy ötletei nem öncélúak, vagyis dramaturgiai szerepük van. Ezek hatására, és ezektől
Kutszegi Csaba kritikája a Tao Te előadásáról
Fehér Ferenc még mindig képes újabb és újabb, belülről fakadó, őszinte gesztusokat megjeleníteni a színpadon. Ez a legfőbb Erénye, és jó
Török Ákos kritikája a Viharról
A Vihar első tíz percében semmit sem értettem. Persze dekódolgattam szorgalmasan: kötelek mint hajó, majd mint sziget, fa mint csónak, mint emelvény, kötelek, nők általi
Markó Róbert kritikája az Újravágva előadásáról
Jön aztán a kreatív producert játszó kreatív producer, és bejelenti: a Bozsik Yvette Társulat új vezetőt keres, mondjuk, mint a
Szoboszlai Annamária kritikája az Új Táncok/9-ről
A közönség tágra nyithatja a szemét, ködösítéstől ritkán kell tartania. Ilyesformán nem is a nagy újítási kedv, vagy a teljesen