Mese a gáláról meg az elvarázsolt tűzoltózenekarról
Szoboszlai Annamária jegyzete a Duna Karneválról
Tizenöt éves múltra tekint vissza a Duna Karnevál. Komolyzene, fúvósok, világzene, néptánc és kortárs tánc – olvashatjuk a korábbi
Szoboszlai Annamária jegyzete a Duna Karneválról
Tizenöt éves múltra tekint vissza a Duna Karnevál. Komolyzene, fúvósok, világzene, néptánc és kortárs tánc – olvashatjuk a korábbi
Kutszegi Csaba jegyzete a XXI. Szolnoki Országos Néptáncfesztiválról
Alternatív kortárs táncból autentikus néptáncba cseppentem, de szemem-lelkem nem rebbent, hisz mindkettő én vagyok. Ki is merné azt
Mozgóképes fesztiválajánló Mihályi Gáborral
1964-ben megszületett, évtizedeken át virágzott (a szakember szerint akkor és általa értek naggyá meghatározó
Petrova Miroljuba kritikája a Feketetóról
A zsivaj, dinamikus össztánc, bocskorveregetés és jövés-menés között a csendes, olykor csak énekkel, olykor szólótáncokkal kitöltött
Kutszegi Csaba jegyzete a Carmenről
Mindenesetre az aktív Antonio Gades hajdanán úgy táncolt a színpadon, hogy az embernek az volt az érzése: kicsit sem érdekli, nézik-e, vagy sem. Belső feszültsége
Kutszegi Csaba jegyzete a 60 év előadásáról
Bár a bő kétszer egy óra mélyenszántó tánctörténeti elemzésre nem nyújthat alapot, de általa megragadhatóvá válik egy
Két néző beszélget a Magyar Táncművészeti Főiskola néptáncművész-hallgatóinak estjéről hazafelé
Spicc Manci kritikája a Dózsáról
Ha történelmi parabolának vélném a látottakat, akkor a Pest határába csődített, majd rászedett és magukra hagyott szegény páriákat mai
Kutszegi Csaba kritikája az Álomidőről
Az álomban minden és mindennek az ellenkezője megtörténhet, élnek is az alkotók a szabad képi, hangi, tánci, műfaji, földrajzi asszociációk lehetőségével,
Mozgásban a Tánckritika.hu! Mozgóképes interjú Mihályi Gáborral
A régholt költő „színes tintákról” álmodik, a kortárs koreográfus régi idők táncairól. Az
Kutszegi Csaba kritikája a Barocco Rusticóról
A csúcshegyi csapásolós és a rétaljai rángatós tánc ráillesztése Vivaldi zenéjére azonban nem teljesen aggálytalan (a két
Beszélgetés Juhász Zsolttal
A folklórszínpadokon a hagyományokat hűen követő, autentikus elkötelezettségű és e hagyományokkal szabadabban bánó, színház felé nyitó alkotók
Szoboszlai Annamária kritikája a Barlangról
Az ásványok és ércek rajzolatát idéző szürke női ruhák és a férfiak összefestett-maszatolt katonai gyakorlónadrágja, testhezálló,
Kutszegi Csaba kritikája a Szegedi Kortárs Balett Homo Hungaricus című budapesti bemutatójáról
A Homo Hungaricus budapesti bemutatóját is megelőzte olyan hírverés, hogy J. T. most aztán (a Homo