„Nem társkeresés, partnerkeresés"
Vida Virág jegyzete a KortársTáncGenerációk Szemle sajtótájékoztatójáról
„Nálunk valóságos szellemi – azaz testi – műhely működik. Fontos kitétel, hogy egy művész
Vida Virág jegyzete a KortársTáncGenerációk Szemle sajtótájékoztatójáról
„Nálunk valóságos szellemi – azaz testi – műhely működik. Fontos kitétel, hogy egy művész
Kutszegi Csaba esszéje
Nem örülök annak, hogy a mozdulatművészet százéves évfordulóját a mai követők nem iskolák, oktatási folyamatok, művészi akciók korszerű újraélesztésével,
Kovács Dezső kritikája a szegedi Mágnás Miskáról
A gondosan adagolt és feszesen kivitelezett táncbetétek mindenesetre hibátlanul simulnak a librettóhoz s a játék lélegzetvételeihez, a
Vida Virág jegyzete a 20. Sziget Fesztiválról
...az alternatív színház kiszorult nyári játékunk „kultúrsportjai" közül, pedig nemzetközi szinten is éremesélyesnek számítunk a
Ady Mária kritikája a Mindenre nyitottan előadásáról
A Berlinben élő argentin Constanza Macras rendezése két irányból tesz kísérletet, hogy kihúzza a hallgatás méregfogát. Nem
Sárosi Emőke kritikája a Belső gyermekről
Simányi Zsuzsanna koreográfiája stilizáltan mutatja a táncművészet széles spektrumának lebutított, közérthető szegmenseit – ezt értik ma, ez
Hodász Ádám kritikája a Széttört álmokról
Az egyszerű vetített képek szűkítik a néző asszociációs horizontját, pedig a zene erős hatásokat kelt, amihez
Petrova Miroljuba a Ballet Todes előadásáról
Ha viszont némileg vonakodva ugyan, de azonosulunk a művészetet háttérbe szorító show business lényegével, elmondhatjuk, hogy a produkció a maga
Kutszegi Csaba jegyzete a Táncművészeti Bizottság tanácsadó testületének alakuló üléséről
A titoktartás vs. tájékoztatás kettősségéről Kovács Gerzson Péter
Kutszegi Csaba újévi gonzója
Mi következetesen valljuk az elkoptatott közhely igazságát: nincs jobb- vagy baloldali tánc. A régi magyar csárdást is úgy kell járni, hogy kettőt jobbra, kettőt balra (ez is
Konferencia Balatonfüreden – az elhangzott felszólalások szerkesztett, rövidített összefoglalása
Két jelenség azonban egészen biztosan nem kerülhette el a résztvevők figyelmét:
Kutszegi Csaba jegyzete a balatonfüredi Globál és lokál-konferenciáról
Magyar részről megfogalmazódott: a kilencvenes évek elején tárt karokkal fogadtak minket, komoly európai teoretikusok
Vida Virág jegyzete a Győri Táncművészeti Biennáléról
Az idei program, a korábbi évekhez hasonlóan igyekszik felölelni a szerteágazó táncművészet eltérő irányvonalait. Mindenféle
Vida Virág kritikája a My Dreamről
A My Dreamben egymást váltva lépnek színpadra a nem, vagy gyengén látó és siket művészek, akik valóban kimagasló kvalitással mutatják be pár perces
Halász Glória kritikája a Bernarda Alba előadásáról
Az amerikai musical- és operakomponista 2006-ban bemutatott Off Broadway-darabja a Művészetek Palotájában keresi az utat a hazai nézőkhöz. Az
Egy mondat a Harmadik Hang Háza és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem vizuális kommunikáció tanszéke makettszínházáról - Varga Sándor Márton írása
Szabad beszélgetés a zajos Jedermann Kávéházban Judith Kuckart táncos-íróval
…mikor véget ért az előadás, s beültem az öltözőmbe, épphogy elkezdtem lesminkelni, mikor az
Sárosi Emőke jegyzete a Para-lelről
A tánc fogalma nekem – a klasszikusbalett-elemekre, a repülésnek tűnő ugrásokra, a gyönyörű, tónusos testekre gondolva – alapvetően behívja az esztétikum, a harmónia, a
Kutszegi Csaba esszéje Tamara Karszavina Színház utca című memoárjáról
Nyilván ama kor balettmesterei és színházigazgatói sem voltak makulátlan szentemberek, de Karszavina
Varga Sándor Márton esszéje Isadora Duncan Életem című memoárjáról
Arra jött rá – bár nincs új a nap alatt –, hogy legjobb csomagolás a nem csomagolás, vagyis ha a kor