Egyedi és személyes koreográfiákat válogattam
Beszélgetés Frenák Pállal – 10. Színházi Olimpia *
„A test egy gondolkodó lény, nem lehet elválasztani a lélektől. Fontos, hogy a testbeszéd, és az, amit mondok, találkozzon.”
„A test egy gondolkodó lény, nem lehet elválasztani a lélektől. Fontos, hogy a testbeszéd, és az, amit mondok, találkozzon.”
Június közepén a tánc hívei elutazhatnak Győrbe, a Magyar Táncfesztiválra, de kirándulhatnak Kápolnásnyékre is, a Frenák Társulat által szervezett Café de la Dance Fesztiválra. Azért a Budapesten maradóknak is tudunk mit ajánlani, egyenesen Algériából.
„Az M Studióban azt tapasztaltam, hogy a táncosok nagyon nyitottak a különbözőségekre, a megszokottól eltérőre. És sokkal motiváltabbak, elszántabbak, mint az itthoniak.”
A Színházi Olimpia júniusi tánckínálatában szép számmal találhatók nagy társulatok nagyszínpadi produkciói, és külön öröm, hogy ezek több vidéki városban is láthatók lesznek.
A fesztivál neve: TÁNC; sorszáma: XXV.; meghatározása: nemzetközi kortárs fesztivál – mindezekből, főleg a meghatározásból az következik, hogy minden jöhet bele a világ bármely pontjáról, amit élő előadó performál.
…idén a külföldi produkciók látványosan lemossák a magyarokét.
A Tchaïkaóda a színházért, a profán, de szent színházcsinálókért, a csodálatos, kiismerhetetlen női lélekért, minden tenni akaró, kreatív, értéket létrehozó emberért.
Nálam mindent vitt a második nap utolsó előadása, a belga Compagnie Belova–Iacobelli Tchaïkája.
…a föld felé mutató erővonalakban fölsejlik az élet egy lényegi, spirituális aspektusa: mindenki része egy nagyobb egésznek.
Elképesztően hatásos, izgalmas mozgást mutatott meg, olyan tánc addig még egyszerűen nem volt.
A dramatikus gondolkodást vagy egyszerűen a tartalmas gondolatiságot nagyon fontosnak tartom a táncban…
„Ezt nem hiszem el” – mondja a szünetben a mellettem ülő lány a partnerének, akik, mint kiderül, mindketten a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói.
A hét zseniális táncos által megjelenített karakterek közt kibontakozó kapcsolatok, alá- és fölérendeltségi viszonyok a szeretet nélküli emberi kapcsolatok kínzó képét mutatják…
Hogy miről szól a Pardes? Röviden: semmi könnyen elmesélhető konkrétumról nem szól, hanem egyszerűen Mindenről beszél.
A belga Peeping Tom, Gabriela Carrizo és Franck Chartier 2000-ben alapított táncegyüttese három, tartalmilag összefüggő darabot mutatott be a Nemzeti Táncszínházban: Az eltűnt ajtót, Az elveszett szobát és A rejtett padlót.
Az előadáson az volt a legnagyobb dilemmám, hogy melyikért rajongjak jobban.
A két előadás, melyet most ajánlok, más-más módon, de az ember lényegét igyekszik kitapintani: a Pardes a lélek testhez kapcsolódásának spiritualitásában, míg az INK a tudatalattiban.
Legyen szó egy megfeszített, majd rezegni kezdő rugóról, repülőről, robbanásról, mindent eljátszottak.
A Színházi Olimpia keretében megrendezett Patchwork Fesztiválra három, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt ajánlható külföldi táncelőadás is érkezik a Győri Nemzeti Színházba.